Tenneville (BE) - Vilsberg (FR)

18 juli 2022 - Vilsberg, Frankrijk

Vandaag hebben we maar liefst vier landen bezocht op één dag. Vanuit België reden we door Luxemburg via Duitsland naar Frankrijk.

Zodra we Luxemburg binnenreden stopten we bij het eerstvolgende tankstation. We waren niet de eersten die dat idee hadden. De benzineprijzen zijn hier n.l. stukken lager dan in de omringende landen. Dus stonden we in de file bij de BP. Van de 10 rijen met auto's kozen we eentje met een caravan, scheelt weer een auto. Maar zoals iedereen dat ervaart stonden we in de 'verkeerde' rij. De pomp naast de onze was ineens leeg, dus een deel van de auto's uit die rij moesten bij ons invoegen. Sommige auto's (bestuurders) vinden dan dat ze voorrang hebben, dus ontstond een hoop gedoe. Een Belgische man maakte zich zo zichtbaar druk en begon alles te regiseren. Wel grappig om te zien.

Het stukje door Duitsland was in de regio Saarland. Alles heet daar Saar. De grote stad Saarbrücken, rivier de Saar. Maar ook Saar stahl. Een gigantische staalfabriek. En dat was te ruiken ook. Het deed me denken aan onze eigen Tata steel. Het moet geen pretje zijn om daarbij te wonen.

Na het doorkruisen van de vele industrie kwamen we ineens in een gebiedje wat een oude grensovergang leek. Een beetje louche gebouwtjes en een zaakje die tabak verkoopt. En ja hoor, ineens reden we in Frankrijk. Leuk om op deze manier Frankrijk binnen te komen ipv via de grote wegen.

Op een half uurtje van de camping gingen we op zoek naar een Supermarche voor het avondeten. De Super U doemde op, dus wij de airco uit, 10 meter de hitte in en gauw de supermarkt in. Eerste levensbehoefte: zes liter Evian water. Op de vraag wat zullen we eten riep Tara broccoli en Tes pasta. Dat werd het dus.

Met de koelkast gevuld gaan we weer op pad en zien we in de verte de Vogezen verschijnen. Een duidelijke bergrug. Overal staan al bordjes National Parc de Vosges. De wegen gaan over heuvel na heuvel van heel hoog naar heel laag. Soms schrikken we van de diepte die bovenaan de heuvel voor ons verschijnt. De meiden gillen lekker op de achterbank.

Om kwart over drie komen we aan op camping de Bouleaux. De meiden springen gelijk in het zwembad en na het plaatsen van de camper wij ook. Het is pittig warm hier, maar dat is het in heel Europa.

1. Marga:
    18 juli 2022
    De meiden zijn voor het eerst in de bergen, zijn ook niet te porren voor een achtbaan op de kermis, dus die gilletjes zijn geen verrassing. Wel grappig.
  2. Ger.:
    19 juli 2022
    camping "De Ballen?"-Hier zeggen ze dat wel eens in plaats van DOEI.
  3. Familie Vos:
    20 juli 2022