Loon - Tenneville (BE)

18 juli 2022 - Tenneville, België

Nog even een dikke knuffel voor Popper de poes en stipt 9.45 vertrokken we uit Loon richting België. Op naar het grote avontuur.

Jeroen kruipt achter het stuur. Het is even wennen met sturen, echt ontspannen rijden is het nog niet, maar het gaat goed zo die gaat.

Bij de tweede stop trek ik de stoute schoenen aan. Meteen de snelweg op. Ik stap zo in alle auto's en rijdt er mee weg, maar dit is wel even andere koek. Een uur en twee lange tunnels later draag ik het zweethandjes stuur weer over aan Jeroen. Het ging goed, maar het is mooi geweest.

Een uur voor aankomst op de camping stoppen we in La Gleize. Hier staat een museum over de slag om de Ardennen en een monument voor de gevallenen van de 82e airborne divisie, 504e regiment. Dezelfde divisie die bij Grave gevochten heeft. Jeroen haalt zijn hart op en wij verpozen even in en rond de camper.

De route vervolgt zich naar Pont de Bergeume, de camping voor vandaag. Na het missen van de afslag komen we via mooie bergweggetjes steeds een minuut later (op de navigatie, want we gaan niet zo hard) aan op de lieflijke camping aan de Ourthe.

1. Marga:
    De kop is er af.
    En een lieflijke camping als eindstation vandaag , klinkt heel rustgevend.
  2. Ger.:
    18 juli 2022
    Het verbaast me Olja dat de camper, die toch vrij nieuw is , niet lekker rijdt. Als je met dat ouwe barrel van ons kan rijden, moet dit toch een verademing zijn. Is de bandenspanning OK?
  3. Familie Vos:
    18 juli 2022
    Hij rijdt prima hoor, maar ik kan niet 'onder' het stuur gaan zitten. Dan rijdt je steeds met lange armen en kromme rug. Dat voelt niet zo fijn.
  4. Ellen de Vries:
    18 juli 2022
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Hele fijne vakantie en hopelijk niet té warm!
  5. Familie Vos:
    Dank je Ellen!