Dagje Vilsberg

19 juli 2022 - Vilsberg, Frankrijk

Na de vele kilometers hebben we besloten twee nachtjes in Vilsberg te blijven. En met code oranje in Europa is het wel zo fijn om een zwembad in de buurt te hebben. Want wat is het warm vandaag. De thermometer in de camper geeft 36 graden aan. Buiten in de zon lijkt het wel 40.

De dag startte met een klein incidentje. Tijdens het halen van water voor de thee kwam er tussen mijn tenen en slipper een wesp te zitten. Ik had dit niet in de gaten, maar voelde ineens een intense pijn. Dat werd de eerste wespensteek van mijn leven. Mijn middelste teen werd dikker en dikker en de pijn was intens. Gelukkig hielp het om er ijsblokjes op te doen en was de zwelling na een paar uur wel minder.

De meiden hebben zich uren vermaakt in het zwembad en hebben aan het echte campingleven geproefd. Met rode ogen van de zon, vermoeidheid en chloorwater zaten ze aan het einde van de middag weer bij de camper.

Omdat koken en vooral ook afwassen bij 36 graden niet zo relaxed is besloten we een hapje te gaan eten bij het campingrestaurant. De keuze was schnitzel, vis of frikandel en dat was prima.  Vooral de Fanta, tonic en icetea gingen er goed in. Even bijtanken hoor.

Tijdens zo'n lange warme dag op de camping ga je je toch enigzins vervelen. Tenminste, dat ervaren Jeroen en ik zo. We gaan het liefste op pad om de omgeving te bekijken. Maar dan krijg je ook de meest aparte gesprekken over hoe raar ieders voeten zijn en hoe scheel je kunt kijken. Dat levert dan wel weer mooie hilarische momenten op. Sorry voor de angstaanjagende foto's hiervan 🤣 .

Morgen vertrekken we weer naar de volgende camping iets dieper de Vogezen in.