Midgetgolf en afscheid nemen

7 augustus 2018 - Säfsen Fritid receptionen, Zweden

Het is altijd een rare dag, die dag voor de grote terugreis. We moeten het huisje zelf schoonmaken, maar je kunt pas echt alles doen net voor het moment dat je in de auto stapt om weg te gaan. Lange tripjes van huis doe je ook niet meer, dus het is een beetje een 'wat zullen we eens' dag. We nemen een zondags ontbijtje met afbakbroodjes en een gekookt eitje en daarna begin ik vast wat te organiseren voor de reis. Kleding voor morgen klaarleggen, de boottas vullen, etenswaren die meegaan in een krat doen, etc.

Om voor de reis nog wat proviand te hebben en avondeten in te slaan rijden we samen nog even naar Fredriksberg om boodschappen te doen. Ah, ik zie voor het eerst versgebakken kanelbullar liggen. Die nemen we mee voor bij de koffie. Om ze thuis te kunnen bakken neem ik Zweedse parelsuiker mee naar huis. En gekonfijte sinaasappelschil. Waarvoor weet ik nog niet, maar het komt vast een keer goed van pas.

Bij thuiskomst is het dus koffietijd, ze zijn echt heerlijk. Ik heb het idee dat de gehele kaneelstokjes er gemalen in gaan. De smaak is houtachtiger dan pure kaneel. Minder zoet ook. Thuis maar een keer proberen.

We besluiten nog even iets te ondernemen op het park en dat wordt midgetgolfen. Altijd leuk om te doen. Tes en Tara krijgen een kleinere club, Tara zelfs een roze. Er zijn 12 holes en het is gelukkig rustig op de baan.

Na enige uitleg lukt het Tara heel aardig, gek genoeg doet Jeroen het ook op de linkse manier. Hij zegt dat hij  met skateboarden ook altijd de andere kant pakt. Nu ik dit zo schrijf herinner ik mij ineens dat zijn moeder op de linkse manier op de fiets opstapt. Grappig, aan die kant zitten dus toch linkse genen ook. Tes vind het wat moeilijker, maar de oorzaak is met name dat ze te weinig rust heeft om het beheerst te doen en geen adviezen wil aannemen. Ze beweegt onrustig en daardoor gaat het minder goed. Ze geeft de bal ook geen tikje, maar blijft duwen. Nou ja, het is maar voor de lol. We laten het zo. Je kunt niet overal goed in zijn. De scores zijn als volgt:

Olja 37, Jeroen 39, Tara 40, Tes 70. Hoera, ik wil niet vaak een spelletje in dit gezelschap.

Het was een leuk intermezzo op deze laatste dag.

Om de koelkast leeg te maken en een gezellige afsluiter te hebben zet ik in plaats van een boterham allemaal hapjes op tafel. We smikkelen ervan en de rest van de middag pierewaaien we in en om het huis.

We hebben genoten hier in Zweden, van de natuur, het comfortabele huisje, van elkaar, van de gastvrijheid, het mooie weer en de rust. We zien wel wat op tegen de terugreis met toch wel een lang eind rijden naar Göteborg, een benauwde slaaphut en de tocht langs Hamburg en Bremen. Maar we ruiken thuis en dat is altijd fijn!

1. Marga:
    7 augustus 2018
    Nou Ol. De hut zal benauwd zijn maar meid thuis op je eigen bed is het minstens zo erg 😂
    Maar een fijne vakantie om op terug te kijken.
    En wij hebben meegenoten via je verhalen. Top.
  2. Olja:
    Dank je 😘
  3. Belinda:
    7 augustus 2018
    Niet mijn dille chips en festis vergeten he. Ik heb ook genoten van de verhalen en de foto s maar het meeste kijk ik uit naar mijn Zweedse dille chips. Elk chipsje zal als nostalgie zijn 🤩
  4. Antje.:
    7 augustus 2018
    Er is toch airco in de hut .!Dat ventilatie systeem vonden wij soms wel eens koud. Maar zoals je moeder al zei : het is hier bere-warm. Ook dit is weer een leuk verhaal. Ik heb er van genoten.
  5. Olja:
    7 augustus 2018
    Op de heenreis werkte die kennelijk niet, klopt dat het normaal koud kan voelen. Hoop dit keer beter. Fijn dat jullie genoten hebben en dille chips komt goed Belinda de Festis niet, die is er niet meer, tenminste hebben wij niet gezien. Fanta ook anders nu zegt Jeroen.
  6. Belinda:
    9 augustus 2018
    Ik ben al de hele tijd druk met de chips. Heb er zelfs nachtmerries van 🤣🤣🤣. Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen en hou dit fijne gevoel maar mooi vast. 💋❤